Her kan du få lagt tilbud ind til andre medlemmer af Erhvervsforum. Eller søge samarbejdspartnere til projekter.
Kontakt sekretariatet for yderligere oplysninger om, hvordan du får dit budskab på siden.

Økonomi-rådgivning under og efter Covid-19

Fra Lene Stevnsborg, Simplify A/S, kommer dette aktuelle tilbud:

Få råd om økonomien i din virksomhed – både under og efter Covid-19. Måske kan du få hjælp via hjælpepakkerne, men har du overblikket over, om det er nok, og hvor meget du stadig skal sælge og tjene for at kunne betale udgifterne her og nu? Og holder likviditeten? Har du brug for et overblik, så kontakt mig. 

Har du aldrig fået lavet et budget, fordi du ikke tror, at du kan bruge det til noget og det kun er for bankens skyld? Så er det måske, fordi du skyder i blinde ved blot at lægge en %-sats til seneste års omsætning og omkostninger. Hvad med at få lavet et budget, du selv forstår, tror på og kan bruge, når du skal træffe beslutninger?

Måske vil du gerne ændre din forretning eller blot have bedre indsigt i, hvornår du tjener penge, og hvornår du smider gode efter dårlige. Du kan også få et billede af, hvor mange penge du har brug for, så du kan drive din virksomhed med de aktiviteter og medarbejdere du har i dag.

Timeprisen – 600 kr. ex. moms - fordi det er en hjælp til at komme videre efter COVID-19. Ring på 70 25 95 35 eller skriv på info@simpify-it.dk

Ret&Råd: Få overblik over Corona-hjælpepakkerne

Følgerne af coronakrisen på det danske arbejdsmarked og for erhvervsvirksomhederne er ikke til at tage fejl af. Mange virksomheder må lukke helt eller delvist. Nogle virksomheder er tvangslukket, andre har mistet så stor en omsætning, at de lukker hele virksomheden eller dele af den for en periode. Nogle virksomheder bliver tvunget til helt at dreje nøglen om. I alle tilfælde betyder det en voldsom omsætningsnedgang og mangel på arbejde.

I Ret&Råd Glostrup Ballerup Greve får vi mange spørgsmål fra erhvervsvirksomhederne om, hvilke tiltag de kan iværksætte over for medarbejderne i denne særlige situation, og hvor meget virksomhederne kan få i kompensation for løn og andre faste udgifter. Vi følger hele tiden udviklingen og leverer information om, hvordan virksomhederne og privatpersoner skal forholde sig. Denne information vil vi gerne stille til rådighed for Høje-Taastrup Erhvervsforums medlemmer; få overblikket her.

Vi kan også tilbyde en hotline rådgivning til erhvervsvirksomhederne. For mere information ring eller skriv til advokat Helle Groth Christensen, tlf. 4630 4677 eller hgc@ret-raad.dk

Corona-rådgivning til halv advokatpris

Situationen nu i foråret 2020, hvor det meste af Danmark er mere eller mindre lukket ned, kan måske også skabe juridiske udfordringer, som det kan være afgørende at få afklaret hurtigst muligt. Derfor tilbyder vores medlem, advokat Jesper Rye Jensen, ETOS Advokater, i den situation at yde rådgivning til halv timepris (det vil sige 1.000 kr. ex. moms). Jesper bemærker, at der, grundet omstændighederne, ikke bliver tale om fysiske møder, men rådgivning "på distancen".  

Kom i hus med GDPR på to timer

Det er ikke kun ID Møbler og taxi-firmaer, der kommer i kontakt med Datatilsynet. I foråret har vi set en yderligere forespørgsel på dokumentationen af firmaets GDPR dokumentation. Endvidere har vi hjulpet flere danske virksomheder med deres dokumentation. Så kontakt os for en god pris – som medlem af Erhvervsforum får du 25% på prisen. Fra 1.500.- om året. 
DPO Advisor har over 700 kunder – store og små, der alle nyder godt af den hjælp og det community vi tilbyder.

Læs mere om DPO Advisors GDPR-værktøj

Advokat-rådgivning om persondata

25. maj 2018 træder Persondataforordningen i kraft. Ordningen fastsætter en lang række krav til, hvordan persondata - om kunder, medarbejdere, ansøgere m.fl. - skal behandles og opbevares. ADVODAN Glostrup tilbyder denne startpakke til andre medlemmer af Erhvervsrådet.

Pakken består af:

Indledende møde med advokat af 2-3 timers varighed. Her introduceres dine udvalgte medarbejdere til persondatareglerne, og advokaten gennemgå de områder, en virksomhed skal have styr på for at efterleve persondatareglerne

Grundpakke med skabeloner til at komme i gang:

  • Overordnet tjekliste med beskrivelse af opgaver
  • Skabelon til en fortegnelse (dokumentationskrav)
  • Skabeloner til interne instrukser til de løn- og HR-ansvarlige samt tekster til at opfylde virksomhedens oplysningspligt over for medarbejdere og jobansøgere
  • Vejledning vedrørende indgåelse af databehandleraftaler

Prisen for ovenstående udgør kr. 9.500 + moms. Eventuel efterfølgende sparring, herunder udarbejdelse af yderligere skriftlige politikker, kvalitetssikring af udarbejdede dokumenter m.v., er ikke omfattet og kan udføres i henhold til særskilt aftale. 
Kontakt advokat Karina Lind Bertelsen på tlf. 46 14  50 06 eller kalb@advodan.dk 

Øvelser til arbejdspladsen eller derhjemme

Janne Kock fra Høje-Tåstrup Fysioterapi har sat et lille træningsprogram sammen med nogle simple øvelser, du kan lave på arbejdspladsen i løbet af dagen og bagefter derhjemme. Hent programmet her

Ren luft med 10 % rabat 

Vores medlem Dansk KøkkenKomfort forhandler blandt andet luftrensere og tilbyder medlemmer af Erhvervsforum 10 % rabat på luftrenseren MAC500, der ellers koster 3.490 kr. ex moms (pris i 2018). Se faktaark om MAC500.
Kontakt: 
Troels Mortensen, Dansk KøkkenKomfort, Tlf. 42 23 00 01, www.dakk.dk