Lad kunderne komme til dig - med forfatteren René Hjetting

05.02.2020 07:30

Hvad: Lad kunderne komme til dig - med René Hjetting, forfatter til bogen 'Opbyg dit publikum'

Hvor: Voxeværket, Taastrupgårdsvej 20, 2630 Taastrup

Hvornår: Onsdag den 5. februar kl. 7.30-9.00

Arrangør: Erhvervsforum 

Tilmelding: Send mail til ul@hteforum.dk 

Pris: Gratis 

I en verden, hvor vi konstant bliver bombarderet med budskaber, bliver det at skabe tillid helt centralt, mener René Hjetting, forfatter til bogen 'Opbyg dit publikum'. Samtidig får du som selvstændig en levedygtig virksomhed med langvarige kunderelationer, når du opbygger dit publikum og servicerer det godt.

- I dag skal virksomheder gøre sig fortjent til at få kunder. Vi bliver alle sammen dagligt eksponeret for en helt masse støj og har fået et kraftigt filter i forhold til markedsføring. Nøglen til at komme igennem det filter hedder tillid. Det er lidt ligesom gammeldags dating; når to mennesker møder hinanden, skal de først lære hinanden at kende og opbygge et tillidsforhold. Kunderne vil se dig an, før de køber – og det er for mig at se ikke noget urimeligt krav, siger René Hjetting.

Bogen er først og fremmest skrevet til selvstændige, fx foredragsholdere, forfattere og andre vidensformidlere, konsulenter, designere og behandlere m.fl., der sælger ydelser, samt selvstændige, der sælger fysiske produkter.

Et setup, hvor kunderne kommer til dig
- Jeg har skrevet bogen, fordi jeg på et tidspunkt følte, at det egentlig lå langt fra min menneskelige natur at ’jagte kunder’ ved fx at ringe dem op eller sende mails for at få dem til at købe noget. I stedet ønskede jeg mig et setup, hvor kunderne kom til mig – og det fandt jeg i tillidsbaseret markedsføring. Og jeg har hørt fra mange andre selvstændige, at de har det ligesådan og oplever, at de får flere henvendelser på den gode måde gennem tillidsbaseret markedsføring, forklarer René Hjetting.

Du bliver nødt til at være dig selv
Tillidsbaseret markedsføring er langtidsvirkende. Når du først bruger metoden, skal du ikke opfinde den dybe tallerken, hver gang du skal sælge fx et nyt onlinekursus. Til gengæld arbejder du løbende på at opbygge og vedligeholde fundamentet for, at kunderne kommer igen og igen.

Du bliver nødt til at være dig selv og udgive noget indhold, der har med dig og det, du sælger, at gøre. Og du må være i en eller anden form for oprigtig dialog med dit publikum, så det får tillid til dig og bliver dine kunder, pointerer René Hjetting.

Få kunder – ikke bare ordrer
Og så skal der selvfølgelig også være et produkt eller en ydelse, der rent faktisk løser kundernes problem eller opfylder deres drøm.

Så får du ikke bare en ordre, men en kunde. Det bliver en ring, hvor du kontinuerligt opbygger, inspirerer og hjælper dit publikum, så det igen og igen køber det, du lancerer. Hvis jeg fx har læst en roman, jeg godt kan lide, vil jeg formentlig gerne købe den næste roman, forfatteren kommer med. De mest oplagte kunder er som oftest dem, du allerede har, fastslår René Hjetting.

Opbyg dit publikum kan bestilles direkte hos forfatteren her.

RH