Udgivet d. 26. september 2019
Virksomheden FriskSnit.DK i Hedehusene modtog torsdag den nye Erhvervspris Høje-Taastrup. Et særdeles populært valg blandt de mange deltagere på Business Basar, hvor prisen blev overrakt til indehaver Henrik Djurhuus af Kim Rasmussen, formand for Høje-Taastrup Erhvervsforum.
Prisen er indstiftet af Erhvervsforum sammen med Taastrup Erhvervsforening og Jyske Bank, Taastrup. FriskSnit.DK var indstillet tillige med en række andre kvalificerede kandidater. Men dommerkomiteen var helt enig om, at FriskSnit.DK ramte rent ind på alle parametre, fortalte Kim Rasmussen.
Især fremhævede han virksomhedens og Henrik Djurhuus’ evne til at inkludere medarbejdere, som ellers kan have svært ved at få fodfæste på arbejdsmarkedet, hvadenten det hænger sammen med en anden etnisk herkomst eller en måske lidt blakket fortid.
Kim Rasmussen nævnte også, at Henrik Djurhuus prøver at fremme kulturforståelsen ved at holde fast i danske traditioner, så medarbejderne både får påskeæg og julegaver. Og da en medarbejder skulle ud og købe sin første bil, tog Henrik Djurhuus med og sørgede for, at bilen blev købt til den rigtige pris.
Stolte vindere: Familie og teamleadere fra FriskSnit.DK med erhvervsprisdiplom og maleri.
Henrik Djurhuus kvitterede for prisen – der også omfattede et maleri af den lokale kunstner Knud Milo – ved at takke medarbejdere, lederteam og familien for et stort engagement og lyst til at hjælpe kunderne, så der aldrig siges nej til en opgave, uanset tidspunkt og omfang.
Bedste basar
Prisoverrækkelsen var samtidig afslutning på den tredje Business Basar, arrangeret af Erhvervsforum, Hedehusene Erhvervsforening og Høje-Taastrup Kommunes erhvervsservice.
Både hvad angår antal stande (42) og forløb, var det klart den hidtil mest vellykkede. Foruden prisoverrækkelsen og networking omkring standene på Quality Hotel Høje Taastrup var der to inspirerende indlæg: Jens Broholt om den nye virkelighed, hvor fem generationer er på arbejdsmarkedet samtidig, og hvor han navnligt fokuserede på Generation Y, der er vokset op omkring årtusindeskiftet. Og Michael Drejer fra DISCnordic fortalte om, hvordan vi opfatter hinanden, og hvordan vi kan bruge personlighedstest til at skabe bedre resultater i virksomheden og i salget.
Jens Broholt giver den gas i sit indlæg om den nye generation på arbejdsmarkedet.
Michael Drejer fra DISCnordic fokuserede i sit oplæg på, hvordan vi opfatter ting forskelligt, og hvordan vi kan bruge den viden i vores kommunikation, ledelse og salg.
Anne-Mette Felby Madsen, Høje-Taastrup Kommune, udtrykte i åbningstalen glæde over, at små og mellemstore virksomheder kan bruge Business Basar til at gøre opmærksom på sig selv og til at skabe nye relationer.
Anne-Mette Felby Madsen holder åbningstale.
Flere fotos fra Business Basar 2019
Networking på Business Basar 2019.
Konferencier Henrik Knaack hører en af udstillerne, Mette Melchjorsen, hvad Mind Your Own Business er for en størrelse.
Michael Jacobsen giver lige sin stand et sidste tjek før åbningen.
Helle Hviid fra I&D Design og Web i dialog med Jens Broholt, den ene af dagens indledere.
Magnus Rossen får fortalt, hvad Taastrup Teater & Musikhus kan byde ind med i forhold til erhvervslivet.
Teamet fra den nye FGU-Skolen Øst klar på standen.
Hos Floral Image Copenhagen fik Ditte og Kasper etableret mange nye kundekontakter.
Flemming Gravesen fra Damvig A/S forklarer, hvordan 3D-print gør tilværelsen meget lettere.
Et populært valg: Første modtager af Erhvervspris Høje-Taastrup.
Alberte Køhn fra TimeOffice vandt en juridisk quiz hos ETOS Advokater, og advokat Jesper Rye Jensen kvitterede med en flaske Jura whisky, selvfølgelig…