Udgivet d. 9. oktober 2013
Fængende tekster på nettet kan være en effektiv måde at nå kunderne på for iværksættere og små selvstændige. De mindre erhvervsdrivende kan nu få frisk inspiration, når Iværksætterkontaktpunktet inviterer til gratis workshop om webtekster i Glostrup.
Vil du lære at skrive til nettet, kan du blive klogere ved at deltage i workshoppen ”Skriv til nettet”, som Vestegnens netværk for iværksættere ”Iværksætterkontaktpunktet” står bag.
Onsdag den 30. oktober danner Glostrup Fritidscenter rammen om en gratis workshop for nyudklækkede iværksættere og energiske selvstændige, der ønsker at blive klogere på, hvordan man skriver gode tekster til nettet.
”Nettet er et rigtig godt sted at sælge sig selv og sine ydelser. Det er en oplagt og økonomisk overskuelig platform at vælge, hvis man ønsker synlighed som lille selvstændig og vil have flere kunder i nettet. Men kunderne kommer ikke alene af Google optimering og smart design. Teksten skal også fange læseren,” fortæller kommunikationsrådgiver Pernille Marott.
Pernille Marott er ejer af kommunikationsbureauet Marott K, som har arbejdet med nettekster til blandt andet DR, Bolius og små iværksættere. På onsdag den 30. oktober fungerer hun som tovholder på den sidste af fire workshops om nettet, som Iværksætterkontaktpunktet har udbudt over den seneste måned.
Hvor de tidligere workshops har fokuseret på tendenser for e-handel, brugervenlighed på nettet og anvendelse af Google Adwords, sætter den sidste workshop alene fokus på teksterne.
Fang læseren i en fart
”Vi bruger ganske få sekunder på at skimme et website, før vi beslutter os for at blive eller klikke videre. Derfor er det ikke ligegyldig, hvad øjet læser, og hvilket indtryk teksten efterlader. Teksten skal opfylde kundens behov, og så er det vigtigt, at der er overensstemmelse mellem det, siden lover, og det iværksætteren kan levere,” forklarer Pernille Marott.
Pernille Marott håber, at workshoppen ved introduktion af konkrete redskaber og leg med iværksætternes egne tekster kan hjælpe de små selvstændige til lettere at nå deres kunder.
Tilmelding til workshoppen sker gennem Iværksætterkontaktpunktet på www.ivkp.dk. Her kan man også få yderligere information om øvrige gratis arrangementer.
Pernille Marott er journalist, forfatter og kommunikationsrådgiver med base i Hvidovre, hvor hun gennem de seneste år netop har hjulpet mindre virksomheder med større synlighed. Du kan læse mere om hendes virksomhed på www.pernillemarott.com.
For yderligere kommentarer om arrangementet kontaktes administrativ tovholder for Iværksætterkontaktpunktet Anja Vorm Andersen på 43 57 72 08.