Udgivet d. 11. december 2020
Når vi holder generalforsamling torsdag den 25. marts, lægger vi ud med et digitalt vitamintilskud. Det får vi af Peter Schjødt, selvudnævnt digital atlet med ti års erfaring som selvstændig i den digitale branche. Han har hjulpet virksomheder som LEGO, DAB, Dansk Håndbold Forbund, Nikon, Børnefonden, Movia og Bauhaus med at styrke deres digitale bundlinje.
Peter har nogle tal, der er værd at tænke over: 95 procent af dine potentielle kunder begynder digitalt. Først på Google og derefter – når de er blevet stimuleret til at købe netop dit produkt/ydelse – på din hjemmeside. Kun 22 pct. af danske virksomheder har en nedskrevet digital strategi. Og kun 12 pct. har digitale kompetencer i bestyrelsen.
– Kan du se udfordringen, spørger Peter. Alt for mange virksomheder arbejder i digitale siloer (Google Ads, Facebook, Instagram, nyhedsbreve, hjemmeside osv.), der ikke understøtter hinanden. Det betyder at de går glip af potentielle kunder, leads, markedsandele og i sidste ende salg – til trods for at det faktisk ikke kræver specielt meget. Misser du ét step på den digitale købsrejse, mister du en potentiel kunde.
Bryd de digitale siloer ned
Peter Schjødt giver i sit foredrag konkrete råd til, hvordan I får nedbrudt siloerne og binder jeres digitale aktiviteter sammen til en stærk digital strategi – lige meget hvor stor virksomheden er. Det handler om den digitale købsrejse, som gæsterne på de hjemmeside gerne skal gennemføre. Men det gør de kun, hvis der er en rød tråd i hele din digitale strategi; at du får Google Ads, sociale medier og hjemmeside til at spille sammen om at konvertere gæsten til en kunde.
Foredraget rummer cases, operationel tilgang til den digitale købsrejse og formidling af konkret og aktuel viden, der styrker jeres position og bundlinje.
Peter arbejder bl.a. sammen med stand-up komiker Anders Matthesen og vil fortælle, hvordan han via simpel storytelling har solgt billetter for mere end 30 mio. kr. til et budget på under kr. 20.000. Noget som alle virksomheder kan lære af.
Se 6 minutters tankevækkende video-intro til foredraget (klik på foto).
Vil du med på rejsen – og til vores generalforsamling, så tilmeld dig her.