Udgivet d. 23. maj 2019
– At arbejde med dine relationer er en professionel disciplin. Det er den vej, du får nye kunder. Og du mister dine kunder, når du forsømmer relationen og ikke taler med dem. Derfor skal du huske at have fokus på strategisk networking.
Sådan lød det fra Søren Mortensen, indehaver af NetværksMester, på vores netværksmøde onsdag i Hedeland Golfklub.
– Inden du går ud og netværker, skal du have din personlige markedsværdi på plads. Det vil sige, at du skal have styr på, hvilken værdi du med dine kompetencer kan tilføre dine kommende relationer, påpegede Søren Mortensen.
MASTER modellen
De, der får mest ud af at netværke, har ifølge Søren Mortensen styr på seks ting, som han har sat ind i en model, han kalder MASTER:
Målsætning: Hvad vil du opnå ved at netværke
Attitude: Din adfærd; er du lige til at synes om, eller vil folk ikke kontakte dig
Strategi: Du sætter handling bag din målsætning og attitude
Team: Du opbygger et powerteam af 6-10 relationer, som er med til at gøre dig bedre
Ekstrauddannelse: Du holder dine kompetencer vedlige
Relationsarbejde: Du sætter networking ind i din hverdag på en hensigtsmæssig måde
Hav svar på disse fem spørgsmål
Søren Mortensen opfordrede til, at du, inden du går til en reception, har svarene klar på disse fem spørgsmål:
– Hvorfor gør du det, du gør?
– Hvad er det, du sælger; hvilken værdi giver det kunden?
– Hvem er din målgruppe?
– Hvilke kompetencer har du?
– Hvorfor dig; hvor konkurrencedygtig er du?
Til det sidste spørgsmål tilføjede han: – Husk at folk ikke handler med dig på grund af din pris, men på grund af dig! Din personlige branding er det, som folk siger om dig, når du ikke er i nærheden…
Find guldet i dit netværk
– Hvis dem, du møder, synes om dig, vil de lytte til dig.
– Hvis dem, du møder, får tillid til dig, vil de gerne gøre forretninger med dig.
– Hvis dem, du møder, synes om dig, har tillid til dig og oplever dig som en person, der er til at stole på, vil de gerne anbefale dig videre til dem, de kender. Og det er på den måde, at du kan få rigtig mange relationer og nye kunder og dermed få guld ud af dit netværk, lød det fra Søren Mortensen.
Seks mand og 30 får passer anlægget
Efter NetværksMesterens masterclass tog chefgreenkeeper Jan Ebdrup deltagerne med ind i maskinrummet i Hedeland Golfklub, nemlig greenkeepergården med en imponerende samling af maskiner og udstyr til at passe anlægget.
Golfklubben råder over 70 hektar i den gamle grusgrav, hvoraf 35 hektar er græsarealer, der skal slås. De øvrige arealer bliver græsset af 10 får og 20 lam i indhegninger, som nemt kan flyttes rundt.
På alle greens er græsset max 4,5 mm højt og bliver klippet alle ugens syv dage.
Greenkeeperafdelingen beskæftiger seks mand i sommerhalvåret og tre om vinteren og har et budget på ca. 3 mio. kr. Alle møder klokken 6, så det meste af arbejdet ude på banerne kan klares, inden der kommer alt for mange golfspillere.
Uddannelsen til greenkeeper varer fire år inklusiv skoleophold i Roskilde eller Nordjylland. Hedeland Golfklub har en enkelt greenkeeperelev.
Investerer 3 mio. i nye bunkers
Formanden for klubben, Karin Thøgersen, fortalte, at anlægget til august skal igennem en større renovering, hvor de nuværende 68 bunkers reduceres til 38. Det er en opgave til ca. 3 mio. kr., som udføres af specialister fra Skotland.
Prøvetilbud til nye medlemmer
Hedeland Golfklub er fra 1980 og lejer sig ind på arealet i den gamle grusgrav.
Klubben er blandt landets 15 største med sine ca. 1.400 medlemmer. Men der er plads til flere! Klubben tilbyder et prøvemedlemskab for bare 500 kr., der omfatter et forløb over ti uger med træning, undervisning i regler og fri adgang på banen på Maglehøj. Næste hold begynder 3. juni.
Se blanket om prøvemedlemskab.
Jesper Laugesen fra Danske Fragtmænd Express i flot stil på driving-rangen.