Udgivet d. 18. januar 2022
Into Space er den nye rumraket i hos vores medlem, medievirksomheden Space Gruppen, der holder til i Høje Taastrup. Gennem de seneste to år har Lost in Space produceret hjemmesider i WordPress og hjulpet mere end 80 virksomheder med at få det rigtige afsæt på den vigtige digitale platform og med øget tilstedeværelse på søgemedier som google med den rigtige SEO.
– Into Space er datadrevet, og for ikke at blande tingene sammen har vi lanceret dette datterselskab, som udelukkende beskæftiger sig med datapunkter. Alt er i dag datadrevet og kan måles, siger adm. direktør Jesper Katz og tilføjer:
– Vi har manglet transparens i markedet. Vi har mødt kunder som, godt vidste, at de havde en SEO-aftale med et bureau, men de vidste ikke, hvad de fik, eller hvordan og hvornår de fik det. Hos os rådgiver vi virksomheder, som vil have det optimale ud af internettet. Into Space beskæftiger sig med virksomhedens kunderejse og dens årshjul. Vi gør det komplekse simpelt og vi sætter fut til raketten.
Alle vil gerne ligge øverst hos Google, men…
– Alle vil jo gerne ligger nr. 1 på Google, men ikke alle kan det. Det er altid et spørgsmål om logik og relevans på hjemmesiden i forhold til din SEO. En hjemmeside skal have ca. 80 procent af sin trafik fra den organiske søgning i Google. Sammensat med andre elementer i virksomhedens marketingtiltag skaber det et homogent grundlag, der skal bygges videre på, siger Jesper Katz.
– Når vi hjælper kunder, belyser vi altid deres arketype inden for hvert produkt. En kunde i hospitalsbranchen mente, at deres arketype var unge piger 18-28 år, som gerne ville have skønhedsoperationer. Men nej, det er kvinder i aldersgruppen 45-56 år, som søger de ydelser. Samtidig kunne vi se, at ca. 30 pct. af deres besøgende på virksomhedens medier er mænd. Det åbner op for et perspektiv, som de slet ikke har tænkt på. Internettet giver en masse svar, men det kræver, at du forstår dem. Det kan vi hjælpe med at belyse og fortælle, hvordan kunden får fyldt mere benzin på raketten, siger Jesper Katz.
Kwnni Krogh (t.v.) og Jesper Katz har i to år drevet Lost In Space, som nu har fået et datterselskab, Into Space, der fokuserer på datapunkter.